Veini Vitikkala

Osoittaakseen kunnioitusta suvun kantatilan nykyiselle taitavalle isännälle ja samalla kiitollisuuttaan siitä, että suku sai  Kaarle Vitikkalan 100-vuotisjuhlaan kokoontua muistorikkaaseen Vitikkalaan, kutusi sukuyhdistys Veini Vitikkalan yhdistyksen kunniajäseneksi hänen täyttäessään 70 vuotta viime kesänä 28.6.

Vitikkalan talo on ollut Veini Vitikkalan, 28.6.1879-24.10.1953, elämän keskipiste, jonka hyväksi hän on uhrannut koko elämänsä uurastuksen. Myöskin lapsensa ja näiden perheet hän on koonnut työhön kotitalon hyväksi. Niin hänen ympärillään on melkoinen suurperhe, mikä Länsi-Suomessa on melkoinen saavutus. Sen keskuudessa hän toimii kuin vanhan ajan patriarkka vanhojen talopoikaisten periaatteiden, uuraan työn ja terveiden, isiltä perittyjen elintapojen vankkumattomana vaalijana.

Veini Vitikkalan toiminta ei kuitenkaan ole rajoittunut yksin Vitikkalan hoitamiseen. Kunnallistenasian johtoon hän on myös ottanut tarmokkaasti osaa elämänsä työntäyteisinä vuosina, käyttäen siinäkin kantaisän viitoittamaa polkua.

Vitikkalan viesti 1 lokakuu 1949